Tatra Phoenix

Přichází nová generace nákladních vozů. Nová generace, která je založena na unikátní koncepci podvozku prověřované již téměř celé století na nejrůznějších místech naší planety. Desítky let se tato koncepce vyvíjí, zdokonaluje a inspiruje další výrobce.
S vývojem techniky se mění požadavky na její provoz, bezpečnost, výkon a efektivitu. Mění se i požadavky na vliv na životní prostředí, které dává této technice práci.
Přichází TATRA PHOENIX Euro 6, postavená na osvědčeném tatrováckém podvozku, která k pohybu v těch nejtěžších terénních podmínkách využívá výkonné, úsporné, a přitom k životnímu prostředí šetrné motory PACCAR plnící přísné emisní limity Euro 6.

Prospekt Tatra Phoenix Eur 6 ke stažení ZDE

Odolný a spolehlivý podvozek

Tatrovácká koncepce podvozku poskytuje vozidlu, a zejména jeho hnacímu traktu, zvýšenou odolnost proti vlivům okolního prostředí. Prach, bláto či ostré kameny nepoškodí hnací hřídele a díky ochraně centrální nosnou rourou je tak údržba hnacího traktu velmi jednoduchá, nákladově přijatelná a na hnací trakt Vám tak můžeme nabídnout prodlouženou záruku. Pro jistý a bezpečný pohyb v terénu je vozidlo vybaveno uzávěrkami všech osových i mezinápravového diferenciálu. S připojitelným pohonem přední nápravy využíváte všechz výhod plněpohonného vozidla kdykoliv, kdy to okolní podmínky vyžadují, při jízdě na silnicích či zpevněných komunikacích Vám pak jízda bez pohonu předních kol umožní zefektivnit provoz Vašeho vozidla. Vzduchová soustava na podvozku je nyní nově řízena pomocí elektronického managementu, který optimalizuje spotřebu vzduchu a provoz kompresoru a přispívá ke snížení spotřeby paliva. Spolupráce s předními závodními týmy, které se účastní náročných dálkových závodů, včetně toho nejtěžšího - Rallye Dakar, přináší do konstrukce tatrováckého podvozku vylepšení, jako např. vzduchové odpružení všech náprav, nové přední tlumiče či řízení předních náprav.

Podvozek vozidla TATRA PHOENIX  je dále v závislosti na požadavcích zákazníka vybaven:

  • Lehkým či těžkým kombinovaným vzduchovým odpružením s dovoleným zatížením až 16 tun
  • Kolovými redukcemi
  • Řiditelnými zadními nápravami se zatížením až 10 tun
  • Speciálním ochranným nátěrem poskytujícím zvýšenou odolnost proti chemickým látkám a abrazivním materiálům
  • Možností konfigurace až sedmi poháněných náprav

Výkonné a úsporné motory

Nově vyvinuté motory PACCAR MX, vyráběné společností DAF TRUCK N.V., jejichž technologie je prověřena ve Spojených státech při plnění emixních limitů EPA 10, vynikají vysokým výkonem, plochou křivkou točivého mementu, svělými jízdními charakteristikami a především nízkou spotřebou paliva. Nejvýraznějšími charakteristickými rysy je použití vstřikování Common Rail, integrované přímo do bloku motoru, a turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek, což zásadním způsobem zlepšuje odezvu motoru při různých otáčkách a snižuje spotřebu paliva a produkci škodlivých emisí. Zplodiny jsou upravovány tak, aby vyhovovaly přísným emisním limitům podle normy Euro 6. Použité systémy - EGR, filtr pevných částic a systém pro redukci NOx na bázi SCR - navíc přísně respektují pravidla pro hospodárnost a efektivní provoz. Té jsou podřízena také další vylepšení jako lehčí, z kompozitních materiálů vyrobená, olejová vana, kombinace palivového filtru a vyhřívaného odlučovače vody nebo použití pouze jednoho řemenu pro pohon pomocných zařízení u motoru MX-13.
I když je systém dodatečné úpravy výrukových plynů primárně určen k tomu, aby emise obsahovaly co nejnižší množství škodlivých látek, díky celkovému naladění systému, dokonalým izolacím či použití inovací v oblasti krycích vrstev systému SCR, optimalizuje svoje provozní podmínky tak, aby provoz motoru byl co nejhospodárnější - ve spotřebě paliva, AdBlue i v servisních intervalech filtru pevných částic.

V závislosti na požadavcích zákazníka mohou být vozidla TATRA PHOENIX euro 6 poháněna:

  • Motory MX-13 o objemu 12,9 litrů a výkonech 303, 340 a 375 kW s točivými momenty 2 000, 2 300 a 2 500 Nm dosažitelných již při nízkých otáčkách
  • Motory MX-11 o objemu 10,8 litrů a výkonech 271, 291 a 320 kWs točivými momenty 1 400, 1 600 a 1 900 Nm dosažitelných již při nízkých otáčkách

U všech verzí motorů je volitelně k dispozici motorová brzda MX Brake s vynikajícím výkonem dosahujícím 75% max. výkonu motoru již při otáčkách 1 500 ot./min.

Foto 1 / 12